کـــــــار خیـــــــــر

شایسته است مسلمانان در انجام کار خیر و برآوردن حاجت دیگران، وساطت کرده و مشکلات آنان را حل کنند. 
رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: 
بهترین مردم کسی است که به مردم سود برساند، آنان را به هم نزدیک کند و در امر خیر، آن ها را یاری کند.(1) 

در حدیثی دیگر فرمود: 
کسی که حاجتی را از برادر مؤمن خود برآورد مانند کسی است که در همه دوران زندگی خود به خدا خدمت کرده است.(2) 

امام صادق علیه السلام فرمود:
کسی که اندوهی از مؤمنی بزداید خدا اندوهش را بزداید و هر که عیب مؤمنی را بپوشاند خدا عیبش را بپوشاند و مادامی که در حال کمک کردن به دیگران است خدا به او کمک می کند.(3) 

منبع: 
۱. مستدرک الوسائل، ج۱۲، ص ۳۹۰. 
۲. اعلام الدین، ص ۱۴۸. 
۳. عوالی اللثالی، ج۱، ص ۳۷۴. 

۴. مفاتیح الحیات، ص۵۰۲-۵۰۳

جـــــالبه!

دختر قبل از ازدواج


دختر بعد از ازدواج


ادامه مطلب ...

راز ماندن در چیست ؟

کوه پرسید ز رود، زیر این سقف کبود، راز ماندن در چیست ؟
گفت: در رفتن من
کوه پرسید: و من ؟
گفت در ماندن تو
بلبلی گفت: و من ؟
خنده ای کرد و گفت در غزلخوانی تو
آه از آن آبادی که در آن کوه رود، رود مرداب شود و در آن بلبل سرگشته سرش را به گریبان ببرد و نخواند دیگر
من و تو، ‌بلبل و کوه و رودیم، راز ماندن جز در خواندن من، ماندن تو، رفتن یاران سفر کرده مان نیست، بدان...

خیلی جالبه


نظرتون راجع به عمامش چیه؟؟؟


ماجرای حمله به لاریجانی در 22 بهمن

واکنش عده‌ای از حاضران در راهپیمایی امروز شهرهای تهران و قم به برخی مسئولان بلندپایه نظام از حواشی تلخ سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب بود. 
خبرگزاری مهر: واکنش عده‌ای از حاضران در راهپیمایی امروز شهرهای تهران و قم به برخی مسئولان بلندپایه نظام از حواشی تلخ سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب بود.

مراسم سالگرد سی و چهارمین بهار انقلاب با حضور پرشکوه مردم برگزار شد. این مراسم همراه با حاشیه هایی بود که در ادامه می آید:

ادامه مطلب ...

همه حج می روند اما ...

سر خوش از آنیم که حـج میرویم / غافل از آنیم که کـج میرویم

کعبــــه به دیدار خــــــدا میــرویم / 
او که همینجاست کجا میرویم

حج بخـــــدا جز به دل پاک نیسـت / 
شستن غـم از دل غمناک نیست

دین که به تسبیح و سر و ریش نیست / 
هرکه علی گفت که درویش نیست

صبح به صبح در پی مــکر و فریب / 
شب همه شب گریــه و امن یجیب

ادامه مطلب ...

یک مصاحبه...

خدا از من پرسید: دوست داری با من مصاحبه کنی؟

 پاسخ دادم: اگر شما وقت داشته باشید.

 خدا لبخندی زد و پاسخ داد: زمان من ابدیت است، چه سؤالاتی در ذهن داری که دوست داری از من بپرسی؟

 


ادامه مطلب ...